Drážďany – Praha 1-3.6.2012

Do čestné funkce pisatele článku se nikomu moc nechtělo, tak si svou akci pochválím sám 🙂 Účast byla akorátně hojná – 13lidí. Sraz byl nastaven někam k půl sedmé ranní a po zakoupení štosu jízdenek sme mohli vyrazit vlakem na sever. V Děčíně, kvuli omezené kapacitě pro kola dalšího spoje, se skupina 6ti lidí vydala za hranice do Bad Schandau na kolech (22km, déšť) a dalších 6 lidí tam dorazilo vlakem. V Badu, kde byla vlaková skupina dříve, jsme obsadili další vlak a hurá do Drážďan. Při čekání na druhou půlku výpravy, která dorazila spojem po nás, jsme si prohlídli místní Hauptbahnhof, Mc´Donald a při opravě píchlého kola na nás byl vznesen dotaz, zda se jdem do té kašny koupat, i když jsme jen hledali prasklinu na duši 🙂

Po spojení s druhou skupinou jsme navštívili Zwinger, prohlédli si Semperovu operu, Frauenkirche a stihli sme se i pokochat Knížecím Průvodem, což byl obrovský nástěnný obraz složený z 25tisíc porcelánových dílků o celkové délce 102metrů. Dále následoval nakupovací rozchod a když padlo rozhodnutí vyjet do Prahy, dokonce přestalo pršet.

Svižným tempem jsme dojeli do Pirny, kde sme se při prohlídce historického centra trošičku postráceli. Po další jízdě jsme se přes přívoz u Königsteinu dostali do Bad Schandau, u kterého jsme dobrali benzín do vařiče, doufoukli pneu a jeli jsme hledat místo ke spánku. Nakonec vyhrál nepříliš prostorný altánek kousek od Děčína, kde jsme ve 3 vrstvách (zem, lavice, stůl) přečkali noc.

V sobotu ráno jsme k výpravě přibrali Josefa, projeli Děčínem a v Ústní nad Labem nás místní Tesco pohostilo obědem. Další cesta byla přes Litoměřice až do Roudnice nad Labem, kde nás čekalo ubytování v útulné skautské základně. Tam se také odpojil Štěpán, který chvátal domu. Po zabydlení se někteří z nás vydalo nakupovat. Jak se později ukázalo, volba clever-těstovin nebyla moudrá a ulomit ucho od hrnce z červenou omáčkou taky nic moc. Takže zatímco většina uklízela kuchyň, barevnou jak jatka a zbavovala se rozvařených těstovin, jel sem s Michalem a Matoušem sehnat něco k snědku na vylepšení reputace. Nakonec po přejetí celé Roudnice a zjištění všech možností jsme zpátky do základny přivezli 6 chutných pizz, což v řadách všech věkových kategoriích vzbudilo jednoznačně kladné ohlasy. Pak už byl každý rád, že si může zdřímnout. Jen bych doplnil, že místní světlušky dávají za „omluvenou účast“ na výpravě 2body 😀 😀

Ráno po spořádání 1,5kg corn-flakeů a 6ti litrů mléka jsme vyrazili do místního kostela na mši. Pak nám už nic nebránilo vyrazit. Opět svižnýmm tempem jsme se dostali k dalšímu bodu trasy, do Mělníka, kde jsme si při obdivování místní architektury vyšlápli pořádnej kopec k Lidlu, který nás uctil chutnou sekanou, chlebem a hořčicí. Při cestě zpět na stezku jsme trochu zmokli, ale nikdo se tuším nerozpustil. Dále jsme se trochu krkolomě dostali k Veltrusům, pak ke Kralupům, kde jsme opravovali další duši a od tamtud přes občerstvení v bufetu do Tróji, kde jsme výpravu oficiálně ukončili. Všem účastníkům patří velký obdiv, protože to nebylo uplně blízko. Ještěrkova GPS zaznamenala první den 68,9km (+ někteří 22km), druhý den 82,5km a den třetí 86,6km. Plus samozřejmě různé drobné pojížďky, jako na nákupy či v pátek ráno na sraz.